⚠ Let op: Voor onderstaand voorbeeld is Office Outlook 365 gebruikt, maar de configuratie werkt voor alle versies sinds Outlook 2007. Het kan wel zijn dat de afbeeldingen niet helemaal overeenkomen met wat je hier ziet, maar het zou vergelijkbaar moeten zijn. Probeer anders ook de configuratie met behulp van de algemene e-mailinstellingen.
De stappen hieronder werken pas zodra je domeinnaam-registratie is voltooid, je ontvangt daarover een e-mail van ons. Ook moet je al een e-mailbox hebben aangemaakt.
Hieronder wordt uitgelegd hoe je jouw mailbox instelt in Office Outlook. Wil je de online versie van Outlook gebruiken, bekijk dan de instructies voor Outlook online of kijk bij andere e-mailprogramma's.
Stap 1
Open Outlook en klik op Bestand. Vervolgens klik je op Account toevoegen.
Voor Mac-gebruikers:
Ga in de werkbalk naar Extra > Accounts > + tekentje rechts onder 'account toevoegen'.
Stap 2
Vul je e-mailadres in en klik op Verbinding maken.
Stap 3
Selecteer hier IMAP.
Stap 4
Vul de volgende gegevens in:
- Gebruik voor zowel inkomende als uitgaande server mail.jouwweb.nl (dus niet jouw domeinnaam!)
- Inkomende e-mail (IMAP) is poort 143
- Gebruik als versleutelingsmethode STARTTLS. Voor zowel inkomende als uitgaande e-mail.
- Uitgaande e-mail (SMTP) is poort 587
- Vink de optie voor Beveiligd wachtwoordverificatie niet aan
Klik daarna op Volgende.
Stap 5
Vul het wachtwoord van je mailbox in en klik op Verbinding maken.
⚠ Merk op: Het te gebruiken wachtwoord is het wachtwoord dat je specifiek hebt gekozen voor je mailbox en dus anders dan het wachtwoord waarmee je inlogt op JouwWeb zelf. Mocht je deze vergeten zijn, dan kun je het wachtwoord van je mailbox wijzigen.
Stap 6
Nu gaat Outlook je e-mail account instellen. Let op: dit kan best even duren!
Daarna is de mail ingesteld in Outlook en kun je berichten gaan versturen en ontvangen.