Hoe kan ik ervoor zorgen dat mails niet in mijn spambox belanden?

Als je een (belangrijke) e-mail verwacht, is het natuurlijk niet leuk als deze in je spambox belandt.  Of misschien zijn er afzenders wiens berichten vaak in de spambox terechtkomen.  Dat kun je nu oplossen!  Hoe leggen we het uit in dit artikel.

Om dit in te stellen heb je een  eigen e-mailbox nodig  (vereist het Pro of Business pakket).

Stap 1

Log in via  webmail.jouwweb.nl .  Je logt hier in met het e-mailadres van de mailbox en het door u gekozen wachtwoord.

⚠  Let op:  Dit kunnen andere gegevens zijn dan je gebruikt om in te loggen op  www.jouwweb.nl  om te bewerken op je website!

Wachtwoord vergeten?  Je kunt het  wachtwoord van de mailbox  eenvoudig wijzigen .

Stap 2

Ga  naar  Filters  via  Instellingen    .

Stap 3

Klik op  Nieuw  en maak het filter:

  • Filternaam: Deze  stel je zelf in.  Zorg dat het voor jezelf herkenbaar is wat dit filter precies doet.  Laat in dit geval geen berichten van een bepaalde afzender in de spambox terechtkomen.
  • Filter ingeschakeld:  zorg ervoor dat het filter is ingeschakeld.
  • Zoekbereik:  Selecteer hier "dat voldoet aan een van de volgende regels".
  • Regels:  hier stel je in wat belangrijk is.  In dit geval gaat het om een specifieke   Afzender .  Als de Afzender  gelijk is aan  een bepaald e-mailadres, zouden deze berichten automatisch in de Inbox terecht moeten komen.  Voeg extra regels toe als je meerdere afzenders wilt toevoegen.
  • Acties:  Hier kies je  Verplaats bericht naar  Inbox  (of een andere map als je een speciale map hebt voor deze afzender).

Je krijgt bijvoorbeeld zoiets als de onderstaande schermafbeelding.

 

✔  Tip:   Met deze functie is nog veel meer in te stellen!  Je kunt bijvoorbeeld  berichten  ook  automatisch doorsturen  naar een ander e-mailadres .  Kijk zelf wat er mogelijk is.

Was dit artikel behulpzaam?

Kun je het antwoord niet vinden? Stel je vraag aan ons