Het instellen van je mailbox in een e-mailprogramma kan soms voor uitdagingen zorgen. We proberen dit natuurlijk zo eenvoudig mogelijk te maken. Loop je toch tegen problemen aan? Dan vind je hieronder enkele stappen die je kunnen helpen om het probleem op te lossen.
1. Kun je inloggen op de webmail?
Voordat we naar de instellingen van je e-mailprogramma kijken, is het goed om te testen of je kunt inloggen op onze webmail. Met onze webmail kun je direct berichten versturen en ontvangen. Ook al lukt het even niet om je mailbox te configureren met je eigen e-mailprogramma, in de tussentijd kun je gelukkig altijd de webmail gebruiken. Via de webmail ben je dus sowieso altijd bereikbaar!
⚠ Let op: de gegevens waarmee je inlogt op de webmail, kunnen afwijken van de inloggegevens die je gebruikt om op JouwWeb in te loggen en je website te beheren.
Lukt het niet om in te loggen? Dan betekent dit dat je login gegevens onjuist zijn. Dit is dan waarschijnlijk ook de oorzaak van het probleem in je e-mailprogramma. Wijzig het wachtwoord van je mailbox en probeer daarna opnieuw of je in kan loggen op de webmail. Kun je nu wel inloggen? Fijn! Dan weet je nu ook dat je dit wachtwoord moet gebruiken bij de instellingen van je e-mailprogramma.
2. Controleer de instellingen van je e-mailprogramma
Vaak worden problemen veroorzaakt door onjuiste instellingen in je e-mailprogramma. De correcte instellingen vind je in ons artikel over het configureren van je e-mailbox met jouw e-mailprogramma. Als je al een koppeling hebt gemaakt die niet werkt, verwijder deze dan en probeer het opnieuw.
We hebben daarnaast handleidingen beschikbaar voor veelgebruikte e-mailprogramma's, zoals Outlook, Gmail, iOS Mail en Thunderbird.
✔ Tip: werken de instellingen niet zoals omschreven in het artikel van jouw e-mailprogramma? Bekijk dan de Naslag onderaan dit artikel. Hier zie je welke verschillende opties er mogelijk zijn. Soms is het even zoeken naar de juiste instellingen. Probeer dus een combinatie van verschillende beveiligingsopties en poorten totdat je de juiste gevonden hebt.
3. Verzamel informatie
Als het probleem nog steeds niet is opgelost, helpen we je graag verder. Om je zo goed en snel mogelijk te kunnen ondersteunen, willen we je vragen om de volgende informatie direct met ons te delen:
- Welk e-mailprogramma gebruik je?
- Kun je niet versturen, niet ontvangen of beide niet?
- Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, wat is de exacte foutmelding? Een schermafbeelding is hierbij erg handig.
- Welke instellingen gebruik je in je e-mailprogramma? Stuur hiervan ook screenshots mee.
Vooral de screenshots van de foutmelding en de instellingen die je gebruikt zijn belangrijk. Met deze informatie kunnen we waarschijnlijk snel achterhalen wat er misgaat en je een passende oplossing bieden.
Stuur deze informatie per mail naar ons door via support@jouwweb.nl en je nemen zo snel mogelijk contact met je op!