Hoe kan het dat de berichten in mijn mailbox verdwijnen?

Soms lijkt het alsof e-mails zomaar verdwijnen uit je mailbox. Dat is natuurlijk erg vervelend! Gelukkig is er meestal een logische verklaring voor. In dit artikel bespreken we de meest voorkomende oorzaken van dit probleem en hoe je het kunt oplossen.

1. E-mail gekoppeld aan Gmail (POP)

Veel mensen vinden het handig om hun e-mail van verschillende accounts op één plek te ontvangen, bijvoorbeeld in Gmail. Als je jouw e-mailadres hebt gekoppeld aan Gmail, is dit gedaan via een POP-server. POP downloadt als het ware je e-mails van onze server naar Gmail. Dit betekent dat de e-mails daarna niet meer op onze server staan en dus ook niet meer zichtbaar zijn in de webmail.

Oplossing:

  • Check Gmail: Controleer of de "verdwenen" e-mails in je Gmail-inbox staan.
  • IMAP overwegen: In Gmail kun je alleen een koppelig via POP maken. Als je het onhandig vindt dat de mails dan niet meer in de webmail terug te vinden zijn, overweeg dan om een ander e-mailprogramma te gebruiken waarbij je een IMAP koppeling kan maken. Dan blijven de mails namelijk wel op onze server staan, waardoor je de mails ook in de webmail zal blijven zien.

2. Filters in de webmail

Een andere veelvoorkomende oorzaak van "verdwijnende" e-mails zijn filters. Met filters kun je e-mails automatisch naar bepaalde mappen laten verplaatsen of doorsturen naar een ander e-mailadres. Soms worden filters per ongeluk of niet juist ingesteld, waardoor mails lijken te verdwijnen.

Oplossing:

  • Controleer je filters: Log in op de webmail en controleer via de instellingen of er filters zijn aangemaakt. Kijk of er filters zijn die e-mails verplaatsen op basis van afzender, onderwerp of andere criteria.
  • Zoek in alle mappen: Gebruik de zoekfunctie van de webmail om te zoeken naar e-mails. Zo kun je controleren of ze misschien in een andere map staan.

Lukt het niet om de oorzaak van het probleem te vinden?

Neem dan gerust per mail contact met ons op. Je kan een mail sturen naar support@jouwweb.nl. Het is handig als je zoveel mogelijk informatie met ons deelt en het probleem gedetailleerd omschrijft. We helpen je dan graag verder!

Was dit artikel behulpzaam?

Kun je het antwoord niet vinden? Stel je vraag aan ons