Wat moet ik doen als mijn BTW-nummer niet wordt geaccepteerd?

Als je als EU-bedrijf buiten Nederland gebruik wil maken van onze diensten, vragen we om een BTW-nummer. Met dit nummer kunnen we BTW-vrijstelling bieden. 
 
Mogelijk beschik je wel over een BTW-nummer of ondernemingsnummer, maar wordt dit nummer niet geaccepteerd.
 
De reden waarom je BTW-nummer niet geaccepteerd wordt, kan zijn omdat je niet BTW-plichtig bent óf je BTW-nummer nog niet is verwerkt in het Europese BTW-register (dat duurt soms enkele weken na registratie van een bedrijf). Je kunt dan (nog) geen gebruikmaken van de BTW-vrijstelling die wij aanbieden aan bedrijven in de EU met een BTW-nummer. 
 
In dit geval kun je in het bestelformulier kiezen voor ik heb (nog) geen BTW-nummer. In dit geval zullen wij een factuur met BTW in rekening brengen, conform de regels.

 
Mocht je in een later stadium wél BTW-plichtig zijn of je BTW-nummer geactiveerd zijn, dan kun je zelf je facturatie-gegevens aanpassen.

Was dit artikel behulpzaam?

Kun je het antwoord niet vinden? Stel je vraag aan ons