Onze partner Sendcloud maakt het mogelijk om een koppeling te maken tussen jouw webshop en Mondial Relay. Meer informatie over hoe je jouw webshop kan koppelen met Sendcloud is te vinden in het artikel Verzendlabels printen


Sendcloud zorgt ervoor dat de bestellingen van je webshop automatisch worden doorgestuurd naar Mondial Relay. Je hoeft hierdoor alleen nog via de JouwWeb webshop-instellingen de verzendlabels te printen. Het is dus niet meer nodig om data handmatig in te voeren, je orders worden automatisch verwerkt. Door deze koppeling is je bestelling dus klaar voor verzending voordat je het weet!


Waarom Mondial Relay?


Mondial Relay is een bekende vervoerder in Frankrijk en is de ideale vervoerder voor alle ondernemers die prioriteit willen geven aan leveringen naar servicepunten. Met een groot netwerk aan servicepunten en voordelige tarieven voor verzending naar servicepunten, wordt Mondial Relay door veel consumenten gewaardeerd.


Hoe werkt het?

Om een koppeling met Mondial Relay te maken is het noodzakelijk dat je een account creëert op de website van Sendcloud. Hoe je dat kan doen wordt uitgelegd in het artikel Verzendlabels printen.


De volgende stappen zullen grofweg moeten worden doorlopen:


Stap 1

Bij het koppelen van je webshop aan Sendcloud heb je de keuze uit verschillende carriers. Vink hier de vervoerder Mondial Relay aan.


Stap 2

Nadat je webshop is gekoppeld klik je onder het kopje Verzenden op Vervoerders en Prijzen. Het is belangrijk dat je hier Mondial Relay als vervoerder voor jouw webshop activeert. Dit doe je door bij Mondial Relay op activeren te drukken. 


Hierna staat alles ingesteld om te kunnen beginnen met het verzenden van je pakketten via Mondial Relay!


Tip: Heb je al een eigen contract bij Mondial Relay? Je kan eenvoudig je contract uploaden en gebruik maken van de bijbehorende bezorgopties. Op de website van Sendcloud leggen ze uit hoe je dat kan doen.


Pakket volgen

Wanneer klanten een bestelling bij jouw webshop plaatsen, worden ze op de hoogte gehouden van de voortgang van hun bestelling door middel van tracking mails. Deze mails zijn naar eigen smaak aan te passen zodat ze helemaal in stijl met jouw website zijn. Deze tracking mails worden automatisch vanuit Sendcloud verstuurd. Het kost je dus helemaal geen tijd met als extra voordeel dat je klanten waarschijnlijk minder gebruik zullen maken van de klantenservice met vragen over hun bestelling. 


Op Sendcloud leggen ze in dit artikel uit hoe het instellen van gepersonaliseerde tracking mails in z'n werk gaat.


Retourzendingen

Ook retourzendingen zijn heel eenvoudig af te handelen met Mondial Relay. Via Sendcloud kunnen al je retourzendingen eenvoudig worden ingezien in het retouroverzicht op de website van Sendcloud. Het retourproces wordt voor je geautomatiseerd, waardoor je klanten zelf een retourlabel kunnen genereren. Hierna kunnen ze de retourzending afgeven bij Mondial Relay, waarna jij het terug zal ontvangen en kan verwerken.


Tip: Heb je vragen over het gebruik van Sendcloud? Kijk dan op de website of neem contact met ze op.