Via onze partner Sendcloud krijg je de mogelijkheid om een koppeling te maken tussen jouw webshop en DHL. Meer informatie over hoe je jouw webshop kan koppelen aan Sendcloud kan worden gevonden in het artikel Verzendlabels printen. Door een koppeling te maken tussen je webshop en DHL worden de bestellingen van je webshop automatisch doorgezet naar DHL. Het enige wat je hierna nog hoeft te doen is het printen van de verzendlabels via de JouwWeb webshop-instellingen. Op deze manier worden je orders automatisch verwerkt en is het niet meer nodig om handmatig data in te voeren. Dit zorgt ervoor dat je verzending klaar is voordat je het weet! 


Waarom DHL?



DHL is niet voor niets een van de grootste post- en logistiekbedrijven ter wereld. Om hun koploper positie te garanderen innoveren zij namelijk continu. Zij bieden een betrouwbare en snelle levering waarbij je webshop-klanten meer dan genoeg keuze zullen hebben voor een tijd en plaats. Ook bieden zij een aantal slimme bezorgopties die ervoor kunnen zorgen dat jij je klanten nog meer service kan bieden. Een aantal hiervan zijn: dagkeuze, tijdvakkeuze, thuisbezorging, avondlevering, zaterdaglevering en DHL servicepoint. Zowel voor een verzending binnen Nederland als een verzending naar het buitenland is DHL dus een goede keuze! 


Hoe werkt het?

Om een koppeling met DHL te maken is het noodzakelijk dat je een account hebt op Sendcloud. Hoe je een account kan aanmaken vind je in het artikel Verzendlabels printen.


Kort gezegd moeten de volgende stappen worden gevolgd:


Stap 1

Bij het koppelen van je webshop aan Sendcloud kun je verschillende carriers aanvinken. Vink hier de vervoerder DHL aan.


Stap 2

Nadat je webshop is gekoppeld klik je onder het kopje Verzenden op Vervoerders en Prijzen. Hier is het belangrijk dat je DHL als vervoerder voor jouw webshop activeert. Dit doe je door bij DHL op activeren te drukken. 


Hierna staat alles ingesteld om aan de slag te kunnen met het verzenden van je pakketten bij DHL!


 Tip: Heb je al een eigen contract bij DHL? Je kan eenvoudig je contract uploaden en gebruik maken van de bijbehorende bezorgopties. Op de website van Sendcloud leggen ze uit hoe je dat kan doen.  


Track and trace

Wanneer er een bestelling wordt geplaatst in jouw webshop, worden je klanten op de hoogte gehouden van de voortgang van hun bestelling via tracking mails. Deze mails kunnen qua stijl naar eigen smaakt worden aangepast zodat ze helemaal passen bij jouw website. Deze tracking mails worden vanuit Sendcloud automatisch verstuurd. Het is dus niet nodig om hier tijd in te steken waarbij je waarschijnlijk ook een stuk minder vragen van je klanten zal krijgen over de voortgang van hun bestelling. 


Op Sendcloud leggen ze in dit artikel uit hoe het instellen van gepersonaliseerde tracking mails in zijn werk gaat.


Retourzendingen

Ook het regelen van je retourzendingen is erg gemakkelijk met DHL. Met behulp van de koppeling met Sendcloud krijg je de mogelijkheid om al je retourzendingen eenvoudig in te zien in het retouroverzicht op de website van Sendcloud. Het retourproces is zo geautomatiseerd dat de retourlabels door je klanten zelf kunnen worden gegenereerd. Hierna kunnen ze de retourzending afgeven aan DHL waarna jij het terug zal ontvangen en kan verwerken.


 Tip: Heb je vragen over het gebruik van Sendcloud? Kijk dan op de website of neem contact met ze op.