Ja, dat kan! Je kan middels een live product-feed zorgen dat de producten van jouw JouwWeb - site automatisch worden gesynchroniseerd met Google Shopping. Zo kun je dus (een selectie van) jouw producten adverteren in Google shopping. Meer informatie hierover vind je op de pagina Verkoopkanalen.


Waarom Google Shopping?


Google Shopping


De producten die je aan Google Shopping toevoegt, zullen getoond worden in de zoekmachine van Google. Wanneer iemand op jouw product in Google Shopping klikt, wordt hij meteen doorgestuurd naar jouw webshop. Door je producten aan Google Shopping toe te voegen wordt het voor potentiële klanten dus gemakkelijker om jouw webshop te vinden en krijgen jouw producten meer bekendheid. 


 Let op: je hebt een Google Merchant Center account nodig om met Google Shopping te starten.


Hoe werkt het?

Het synchroniseren van jouw producten met Google Shopping kan via een partner van ons, namelijk Channable. Nadat je je product-feed in deze tool hebt ingeladen, kun je regels maken om te bepalen welke producten er geadverteerd moeten worden en bij welke categorieën deze horen. Channable maakt dit proces zo eenvoudig mogelijk.


Kortweg voer je de volgende stappen uit:

Stap 1

Je importeert onze product-feed in Channable. Hoe je dit kan doen wordt uitgelegd in het artikel Verkoopkanalen.


Stap 2

Je configureert in Channable een feed die geschikt is voor Google Shopping, middels regels en categorieën.


Stap 3

Je stuurt de product-feed naar Google Shopping (zie hiervoor dit artikel).


Meer informatie vind je op de website van Channable.


 Tip: Hulp nodig bij het configureren van je feed voor Google Shopping? Neem dan contact op met Channable. Zij bieden hulp bij het configureren van jouw feed.