Let op: Microsoft biedt geen ondersteuning meer voor Windows Live Mail. 
Wij adviseren daarom een ander programma te gebruiken. Bijvoorbeeld: Outlook als je een Office pakket hebt, Gmail of Mozilla Thunderbird.


Je kunt je e-mail pas instellen nadat je domeinnaam-registratie is voltooid en je een e-mailbox hebt aangemaakt.


Hieronder staat uitgelegd hoe je e-mail instelt in Windows Live Mail. Zie ook de instructies voor andere e-mailprogramma's.  


Stap 1

Open Windows Live Mail.


Stap 2

Kies voor E-mailaccount toevoegen.


Stap 3

Er opent zich nu een scherm. Vul in het eerste scherm je e-mailadres en wachtwoord in. Zorg ook dat je een vinkje zet bij Serverinstellingen voor e-mailacount handmatig configureren en klik op Volgende.



 Merk op: Het te gebruiken wachtwoord is het wachtwoord dat je specifiek hebt gekozen voor je mailbox en dus anders dan het wachtwoord waarmee je inlogt op JouwWeb zelf.  Mocht je deze vergeten zijn, dan kun je het wachtwoord van je mailbox wijzigen.


Stap 4

In het tweede scherm vul je de mail servers in. Zowel bij inkomende als uitgaande server is dit mail.jouwweb.nl (dus niet jouw domeinnaam!). Je kunt hier alle opties aanvinken. Bij aanmeldings-ID moet je jouw e-mailadres volledig invullen.



Stap 5

Klik op Volgende om dee configuratie af te ronden. Wanneer alles gelukt is dan kun je direct mail ontvangen en versturen.