Als je een (belangrijke) e-mail verwacht, is het natuurlijk niet leuk als deze in je spambox belandt. Of misschien zijn er afzenders wiens berichten vaak in de spambox terechtkomen. Dat kun je nu oplossen! Hoe leggen we het uit in dit artikel.


Om dit in te stellen heb je een eigen e-mailbox nodig (vereist het Pro of Business pakket).


Stap 1

Log in via webmail.jouwweb.nlJe logt hier in met het e-mailadres van de mailbox en het door u gekozen wachtwoord.


⚠ Let op: Dit kunnen andere gegevens zijn dan je gebruikt om in te loggen op www.jouwweb.nl om te bewerken op je website!


Wachtwoord vergeten? Je kunt het wachtwoord van de mailbox eenvoudig wijzigen.


Stap 2

Ga naar Filters via Instellingen   .



Stap 3

Klik op Nieuw en maak het filter:

  • Filternaam: Deze stel je zelf in. Zorg dat het voor jezelf herkenbaar is wat dit filter precies doet. Laat in dit geval geen berichten van een bepaalde afzender in de spambox terechtkomen.
  • Filter ingeschakeld: zorg ervoor dat het filter is ingeschakeld.
  • Zoekbereik: Selecteer hier "dat voldoet aan een van de volgende regels".
  • Regels: hier stel je in wat belangrijk is. In dit geval gaat het om een specifieke  AfzenderAls de Afzender gelijk is aan een bepaald e-mailadres, zouden deze berichten automatisch in de Inbox terecht moeten komen. Voeg extra regels toe als je meerdere afzenders wilt toevoegen.
  • Acties: Hier kies je Verplaats bericht naar Inbox (of een andere map als je een speciale map hebt voor deze afzender).


Je krijgt bijvoorbeeld zoiets als de onderstaande schermafbeelding.



✔ Tip:  Met deze functie is nog veel meer in te stellen! Je kunt bijvoorbeeld berichten ook automatisch doorsturen naar een ander e-mailadresKijk zelf wat er mogelijk is.