Het is zeker mogelijk om je klanten afhaalpunten te laten kiezen. Dit kan heel handig zijn voor klanten die niet vaak thuis zijn om het pakket aan te nemen. Dit geeft je klanten de vrijheid om het pakket op te halen wanneer het hen uitkomt.


Je kunt de volgende stappen volgen om afhaalpunten in te stellen voor je webshop:


Stap 1

Ga via de Editor naar Webshop. Klik vervolgens op Verzending. Hier kun je al je instellingen vinden voor het verzenden van je pakketten.


Stap 2

Als laatste verzendoptie zie je Levering naar afhaalpunten. Wanneer je deze optie inschakelt, krijg je alle mogelijke opties voor afhaalpunten te zien. Deze kun je naar eigen keuze selecteren.



Na deze stap kunnen je klanten al gebruik maken van afhaalpunten voor hun bestellingen!


Wat zien je klanten bij een bestelling?

Wanneer een klant een bestelling wil plaatsen en gebruik wil maken van een afhaalpunt, kunnen ze dit eenvoudig aanvinken op de Gegevens pagina tijdens het bestelproces. Zodra ze deze optie selecteren wordt er een kaart getoond waarop de klant kan zien wat de dichtstbijzijnde afhaalpunten zijn. Na het kiezen van een afhaalpunt wordt dit verwerkt in je bestelling en krijg jij ook bericht over welk afhaalpunt de klant gekozen heeft.


Tip: Bekijk ook eens de mogelijkheden voor het printen van verzendlabels