Als webshop eigenaar wil je natuurlijk een zo goed mogelijke klantenservice bieden. Hiervoor is een duidelijke footer met alle benodigde informatie zoals Retourneren, Levertijd, Verzendkosten, Garantie en klachten, Betaalmethoden en Contact natuurlijk handig.




Tip! Neem een kijkje in het artikel van WebwinkelKeur voor een aantal voorbeeldteksten voor je klantenservice.


Stap 1

Ga in de taakbalk naar Pagina's en maak een nieuwe pagina aan.



Stap 2

Geef de pagina een juiste naam en selecteer of je een pagina met of zonder banner en zijbalk wilt. Vervolgens open je de Extra instellingen, vink je Zichtbaar in menu uit en klik je op Opslaan. Je kunt er ook voor kiezen om een Pagina-titel en Omschrijving in te voeren, deze worden in de zoekresultaten van zoekmachines getoond.


Stap 3

Vul de pagina met de benodigde informatie. Dit kan bijvoorbeeld met Tekst-elementen of met Afbeelding-elementen.

Stap 4

1. Ga naar de footer, plaats hier een Tekst-element en vul deze met de titels van de pagina's waarnaar je wilt verwijzen. Daarna selecteer de tekst waar je een hyperlink aan toe wilt voegen en klik je in de zwarte werkbalk op Hyperlink invoegen/bewerken.


2. Als je de optie Vastpinnen op iedere pagina selecteert zal deze footer op iedere pagina te zien zijn. Deze optie is actief als de  rand om het element niet blauw maar geel is.


Stap 5

Selecteer de pagina waarnaar je wilt verwijzen en klik op Opslaan.



Je footer ziet er nu als volgt uit: