Als webshop eigenaar wil je natuurlijk een zo goed mogelijke klantenservice bieden. Hiervoor is een duidelijke footer - het gedeelte onderaan je website - met alle benodigde informatie zoals Retourneren, Levertijd, Verzendkosten, Garantie en klachten, Betaalmethoden en Contact natuurlijk handig.


Stap 1

Ga in de taakbalk naar Pagina's en maak een nieuwe pagina aan.


Stap 2

Geef de pagina een juiste naam, kies voor wel of geen Banner en selecteer eventueel een Paginavulling. Vervolgens open je de Extra instellingen, vink je Zichtbaar in menu uit en klik je op Opslaan. Je kunt er ook voor kiezen om een Pagina-titel en Omschrijving in te voeren, deze worden in de zoekresultaten van zoekmachines getoond.



Stap 3

Vul de pagina met de benodigde informatie. Dit kan bijvoorbeeld met Tekst-elementen of met Afbeelding-elementen.


Stap 4

Ga naar de footer, plaats hier een Tekst-element en vul deze met de titels van de pagina's waarnaar je wilt verwijzen. Daarna selecteer de tekst waar je een hyperlink aan toe wilt voegen en klik je in de zwarte werkbalk op Hyperlink invoegen/bewerken.


De footer wordt automatisch vastgepind op iedere pagina! Deze hoef je dus maar op één pagina te maken en is daarna op iedere pagina zichtbaar.


Stap 5

Selecteer de pagina waarnaar je wilt verwijzen en klik op Opslaan.



Je footer kan er uitzien zoals onderstaand voorbeeld:



 Tip: Neem een kijkje in het artikel van WebwinkelKeur voor een aantal voorbeeldteksten voor je klantenservice.