In het artikel 5 SEO-tips voor de inhoud van je website kon je al lezen hoe je de inhoud van je website geschikt maakt voor zoekmachines. Buiten de opmaak en de inhoud van je website zijn er nog meer dingen die je kan doen om beter gevonden te worden.

 

1. Linkvermeldingen naar jouw website

Als er veel links worden geplaatst naar jouw website, ziet Google dat deze populair en belangrijk is. Daarom is het van belang zoveel mogelijk links te verzamelen. Dat kun je doen door relevante websites aan te schrijven met de vraag of ze een link naar jouw website willen plaatsen, klanten en leveranciers vragen een verwijzing naar jouw website te plaatsen en bij startpagina's een link aanvragen. Wees creatief en vooral niet te terughoudend.


2. Social media

Maak voor je bedrijf pagina's aan op de meest populaire social media, zoals Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn. Via onze Editor kun je eenvoudig social media buttons toevoegen aan je website. Deel het laatste nieuws, nieuwe producten, nieuwe ontwikkelingen die relevant zijn voor je bedrijf, enz. Probeer ook steeds meer volgers te krijgen. Google waardeert populaire pagina's namelijk beter.


3. Lokale vermeldingen

Het is onmisbaar om goed gevonden te worden via Google Maps. Met een gratis account bij Google Mijn Bedrijf kun je ervoor zorgen dat je bedrijf op de kaart komt te staan. Voeg openingstijden, adresinformatie en je website toe. Mogelijk zijn er ook branche-specifieke locaties waar je graag gezien wordt. Bijvoorbeeld restaurants op Iens, vakantiehuizen op Tripadvisor en vakmensen op Marktplaats. Maak op dergelijke websites een account aan en voeg een vermelding toe.


4. Reviews

Reviews over je bedrijf zijn erg belangrijk. Je komt hierdoor te weten wat mensen van je bedrijf vinden en deze creëren ook nog eens waardevolle links naar je website. Vraag je klanten en bezoekers om een (positieve) review te schrijven op een andere website, zoals Google Maps, Tripadvisor, Facebook of een andere voor jou relevante website.

 

5. Gastbloggen

Om jezelf extra te profileren kun je artikelen schrijven voor andere websites. Als jij veel verstand hebt van een bepaald onderwerp, dan zijn er vast websites die daar een bericht over willen plaatsen. Als tegenprestatie plaatsen zij vaak een linkvermelding naar je website. Je kunt een verzoek sturen naar relevante weblogs, nieuwssites of wellicht dat een lokale website een interview met je wil afnemen.