In dit artikel beschrijven we hoe het proces verloopt van een bestelling in jouw webshop tot aan verzending van het product.


Stap 1

Als de klan een bestelling plaatst in de webshop krijgt deze een bevestigingsmail. Ook jij krijgt hier een kopie van in je inbox. 


Stap 2

Klik bovenaan in JouwWeb op Webshop. Hier vind je het overzicht van de Bestellingen.


Stap 3

Open de details door op een bestelling te klikken. Je kunt zien wie er heeft besteld en wat precies. Door op contactgegevens tonen te klikken zie je naar welk adres de bestelling toe moet. Je kunt ook nog een opmerking toevoegen onderaan het scherm.


Stap 4

Je kunt de status van de bestelling wijzigen:

  • Geannuleerd: Als de klant de bestelling wil annuleren of niet betaald heeft. De reservering uit de voorraad zal ongedaan gemaakt worden.
  • Betaald: Als de klant betaald heeft kan de bestelling hierin worden veranderd. Het product kan naar de klant worden verzonden. Bij automatische betaalmethoden wordt deze automatisch correct ingevuld.
  • Afwachtend: Als het geld nog niet op je rekening staat is je bestelling in "afwachting". Als het geld binnen is kan deze naar "betaald" verwerkt worden.
  • Verzonden: Wanneer je de bestelling hebt verzonden verander je het naar verzonden. De klant krijgt dan automatisch een verzendbevestiging in de mail.